Pirmoji kalėdinė dovana

Šiais 2017 metais dirbome tikrai daug: organizavome renginius, dalyvavome konkursuose, olimpiadose ir, galų gale, gausiai ir stropiai mokėmės, gerai lankėme pamokas. Tad mūsų gimnazijos direktorius Rimantas Bikulčius sumanė mus apdovanoti kelione. Klasių auklėtojoms pateikus labiausiai nusipelniusiųjų mokinių sąrašus, mes, Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos moksleiviai, buvome pakviesti į nemokamą ekskursiją Kaune.
Nors keltis teko gana anksti, gimnazistai buvo labai žvalūs. Kur čia miego norėsis, jei šitokios diskusijos verda! Net visiems susėdus į autobusą galėjai išgirsti apie politinius įvykius besikuždančius moksleivius, taip pat ir juoką, maistu besidalinančiųjų siūlymus vaišintis, o iš autobuso galo sklidusi muzika neleido trijų valandų kelionei prailgti.
Nespėjome nė visų reikalų aptarti, o jau teko išlipti KTU Mokslo slėnyje. Linksmai paskaitą apie universitetą mums skaitė studentas Tautvydas, labai daug sužinojome apie universiteto veiklą, studijų ir mentorystės programas. O į keletą klausimų atsakiusieji gavo dovanų. Linksmai ir naudingai praleidę laiką važiavome į Laisvės alėją. Ten galėjome pasigrožėti Kalėdoms jau pasipuošusiu Kaunu.
Prisikirtę sušių ar kokių kitokių gardžių valgių pasiskirstėmė į dvi grupes bei patraukėmė į Tado Ivanausko ir Mikalojaus Konstantino Čiurlionio muziejus. Tado Ivanausko muziejus stebino savo taksidermijos šedevrų gausa: tiek iškamšų, kaulų, ragų, džiovintų vabzdžių ir kitų gamtos relikvijų dar nebuvo tekę matyti. Milžiniški girių karaliai briedžiai išdidžiai žvelgė į mus pro stiklines muziejaus vitrinas, kovingai iššiepę dantis savo nuožmumą rodė vilkai, lyg nustebusi mus giedromis stiklo akimis apžiūrinėjo atsistojusi ant galinių kojų meška, susiraukęs akimis sekė jūrinis erelis. Sunku net patikėti, jog šie galingi gyvūnai tebuvo iškamšos… Rodės, kad pabarbenus į stiklą puošnias uodegas išskleis povai, suriaumos liūtai, grakščiai kaklą iškels žirafa, galvas papurtys stumbrų šeimyna. Tikrai nuostabi iškamšų kolekcija, nepaneigsi… Net klausantis simfonijų Mikalojaus Konstantino Čiurlionio muziejuje vaizduotėje maišėsi giriose bevaikštančių žvėrių galiūnų siluetai. Prablaškė tik Čiurlionio paveikslai, į kurių prasmę gilinomės klausydami gidės pasakojimų, tarpusavyje besidalindami paveikslų interpretacijomis, bandydami suprasti, ką šių šedevrų autorius norėjo tam tikrais simboliais parodyti, apie ką mus įspėti.
Po muziejų turėjome laiko pamatyti Laisvės alėją sutemus. Bent jau man susidarė toks įspūdis, kad visai kitokiame mieste atsidūrėme: Kaunas visai persimainė, nebepažint jau tarpukario statybos gatvių! Nuo parduotuvių vitrinų sklindančių šviesų apšviesti senoviški mūrai mistiškai liudijo apie praeitį, lyg senos našlės stovėjo glosniai, šilkiniais šešėlių šydais apsigaubę, bestebintys praeivių minias, traukiančias Rotušės linkui, kur iš galybės kalėdinio miestelio kioskelių sklido cinamono, šokolado ir kiti skanūs kvapai. Rotušės aikštėje siurbčiodami karštą Kalėdų arbatą valgėme vietoje keptus blynus bei vaflius, šnekučiavomės, aptarinėjome dienos įspūdžius, keletas netgi sugalvojo pašokti pagal grojančią muziką ar padainuoti kalėdinių dainų. Net namo nesinorėjo grįžti, taip malonu buvo, taip gera… Bet kelionėje lydėjusios mokytojos Daiva Matijošienė ir Aurelija Jakutienė it žąsiukus mus suskaičiavusios pasuko su visais į autobusą.
Tikrai labai dėkojame visiems organizatoriams ir mokyklos administracijai už tokią nuostabią ekskursiją. Tik Jūsų dėka mes gavome nepamirštamų įspūdžių.