Besiruošiant Mokinio dienai…

Jau visai netrukus vyksianti  kasmetinė Mokinio diena bus skirta lyrinės prozos pradininkui Lietuvoje,  publicistui ir visuomenės veikėjui Jonui Biliūnui (balandžio 11-ą minėsime jo 140-ąsias gimimo metines), todėl šiemet organizuojantiems šią dieną knietėjo apie Biliūną sužinoti daugiau, tad nusprendėme su mokytoja Renata Žemaitiene aplankyti jo tėviškę – netoli Anykščių esančius Niūronis.

Saulėtą balandžio 3-čiąją vykome į Anykščius. Pirmoji stotelė – namai, kuriuose gyveno Jonas Biliūnas (dabar čia įkurtas rašytojo muziejus). Gidė mums papasakojo visą Jono Biliūno gyvenimą, aprodė namus ir vietas kieme, kuriose iš tiesų vyko „Brisiaus gale“, „Kliudžiau“, „Ubage“ atpažįstami siužetai. Po tokios pamokos dar šiek tiek pasižvalgę aplink judėjome toliau – prie „Laimės žiburio“, esančio ant Liudiškių piliakalnio, ten, kur ilsisi Jonas Biliūnas. Paėjėję miško takeliu, entuziastingai, skaičiuodami laiptelius, nesustodami ir žūtbūt neatsisukdami atgal, kopėme į kalvą, prie žiburio.

Aplankius Jono Biliūno amžinojo poilsio vietą, atėjo metas papramogauti Anykščių šilelio prieglobstyje, ant Šventosios upės kranto įsikūrusiame aktyvaus laisvalaikio ir pramogų parke „Dainuvos nuotykių slėnis“. Apsiginklavę tvirtinimo karabinais, bėgome į mišką, kuriame savo jėgas ir drąsą išbandėme įvairiose medžių trasose ir net trosu skridome per upę.

Taigi iš naujo susidraugavę su Jonu Biliūnu ir pasisėmę daug įspūdžių bei jais dalindamiesi keliavome namo ir toliau planavome Mokinio dieną!