Kelionė į Slovakiją

Paskutinę vasaros savaitę didelis būrys II A, IIB ir III B klasės mokinių kartu su savo auklėtojomis Aurelija, Renata, Milda ir mokytoja Liubove praleido kalnų apsuptoje Slovakijoje. 100 balų vertės programą parengė mokytoja Aurelija Jakutienė ir gidė Lida Michailova, kuri supažindino ir su Slovakijos aplinka. Kelionė truko penkias dienas.

Rugpjūčio 26, vidurnaktį, autobusu leidomės į kelionę. Pravažiavę visą Lenkiją, kitą dieną jau buvome Slovakijoje, Poprado mieste. Įsikūrę viešbutyje, vakare turėjome laiko paklaidžioti Poprado gatvėmis. Rytą skaniai papusryčiavę, išvykome į kalnus, kur pakilome į 2 kilometrų aukštį. Vėliau žygiavome nuostabaus krioklio, prie kurio buvo galima atsigaivinti ir, žinoma, nusifotografuoti, link. Kaitinančią dieną įveikti didelį atstumą nebuvo lengva, todėl pailsėjome ir atsigavome pramogaudami didžiuliame vandens parke. Kitą dieną lankėmės paslaptinguose požeminiuose urvuose, kupinuose pasakiškų stalagmitų ir stalaktitų darinių, požeminių upių ir ežerų. Vėliau turėjome galimybę paplaukioti plaustais Lenkijos ir Slovakijos pasieniu Dunajeco upe. Plaukdami visi grožėjomės nuostabia, dar nematyta gamta. Pasiplaukioję vykome į Stara Lubovnos pilį – tvirtovę, kur susipažinome su viduramžių kultūra. Į viešbutį visi grįžome išvargę, bet kupini gerų įspūdžių ir emocijų. Paskutinį rytą saulei kaitinant buvo dar vienas žygis į Aukštuosius Tatrus. Kopdami į kalnus, grožėjomės tekančiais kriokliais, upeliais. Po žygio jėgas buvo galima atgauti prie pietų stalo, ragaujant nacionalinių slovakiškų patiekalų įvairiuose restoranuose, o vėliau dar kartą pasimėgauti vandens parko pramogomis.

Greitai prabėgo kelionė į Slovakijos kalnus ir kitas lankytinas vietas. Visi keliautojai grįžo namo prieš naujus mokslo metus patyrę daug nuotykių ir pilni įspūdžių.

Rėja Šatrovaitė, II a gimnazijos klasės mokinė

Mokinių, vykusių į Slovakiją, mintys

Slovakija – tai tikriausiai viena iš gražiausių ir didingiausių šalių, kuriose teko lankytis. Pasakiška gamta: kalnai, miškai, upės, ežerai, kriokliai, kalnuose esantys urvai… Taip pat didelį įspūdį paliko Slovakijos žmonės – malonūs bei mandagūs. Jeigu jų ko paklausi, iškart pagelbės.

Vitalijus Stepas

Kelionė į Slovakiją man buvo kitokia nei mano ankstesnės kelionės. Ją apibūdinčiau vienu žodžiu – aktyvi. Pirmą kartą teko kilti keltuvu (buvo nedrąsu), taip pat pirmą kartą kopiau į kalnus (buvo nelengva, bet tikrai verta, nes nuo kalnų atsiveria įspūdingas kraštovaizdis). Gidė išsamiai ir įdomiai papasakojo apie šią šalį. Pilis sužavėjo architektūra, urvai pakerėjo, maudynės buvo linksmos, maistas – skanus, linksmai su bendraklasiais praleistas laikas – puikus.

Laura

Man Slovakijoje patiko viskas, o ypač kopti į kalnus pirmą dieną: stovėjau ten, iš kur žiūrėti žemyn buvo baisu, kopiau ten, kur buvo sunkiausia. Šią kelionę tikrai norėčiau pakartoti ir nieko nekeisčiau.

Eimantas

Kalnuose žavėjomės nepaprastu kraštovaizdžiu. Kiekvieną dieną orai mus tiesiog stebino. Gavome paragauti tradicinių slovakų patiekalų, kurie buvo gana keisti, bet nepakartojamai skanūs. Sunkiausia buvo susikalbėti su vietiniais, nes nei mes, nei jie nemokėjome vieni kitų kalbos.

Martin

Kadangi esu iš Lietuvos, kurioje nėra kalnų, tai man labai didelį įspūdį paliko Tatrų kalnynas. Pati kelionė nebuvo labai varginanti, nes važiavome pro gražius miestus – Varšuvą ir Krokuvą. Kelionė buvo įdomi ir daug ko išmokanti. Kartočiau.

Dominykas

Kelionė į Slovakiją buvo puiki! Tik labai ilgai važiavome iki jos. Bet nepasigailėjau. Didžiausią įspūdį paliko kalnai. Dar be galo patiko pilis. Tikrai kartočiau!

Viltė

Slovakijoje ne tik linksmai praleidau laiką su draugais, bet ir pamačiau tikrąjį gamtos grožį – kalnus. Vien žiūrint į juos užgniaužia kvapą, o užkopus į viršūnę vaizdas tiesiog pasakiškas. Kopimas į kalnus suartino ir mus, kaip draugus: vien pagalba nulipant, užlipant yra iškalbingiau už tūkstančius žodžių, pasakytų vieni kitiems. Tikiuosi, šį jausmą patirsime dar daugelyje mūsų laukiančių kelionių.

Orinta

Slovakijoje man labai patiko. Pagaliau išpildžiau savo svajonę ir kopiau į kalnus. Labai norėčiau grįžti ten dar kartą.

Viktorija

Kalnai man paliko labai didelį įspūdį. Nors ir buvo truputį sunku, bet, pasiekus viršūnę ir pamačius nerealų vaizdą, norisi kopti į dar aukštesnius kalnus ir pamatyti dar daugiau.

Gabija

Šioje kelionėje didžiausią įspūdį paliko kalnai. Tikiuosi, šiais mokslo metais į kokią nors tolimą kelionę dar vyksime:)

Ugnė

Įspūdžiai tiesiog neapsakomi. Kopti į kalnus ir vaikščioti urvais buvo labai smagu. Visos per kelionę aplankytos vietos labai patiko. Gyvenome puikiame viešbutyje, kuriame buvo labai skanūs pusryčiai. Norėčiau dar kartą taip pakeliauti. Už kelionę norėčiau padėkoti tėvams, mokytojoms, bendraklasiams, gidei bei vairuotojams. Ačiū!