Mes pakeliui namo…

Paskutiniąją  kelionės iš Europos Parlamento dieną tęsėme pažintį su Austriją ir aplankėme jau antrą jos miestą – Zalcburgą. Visos kelionės metu mus lydėjo gidė. Ji pasakojo, kad tai vienas iš didžiųjų miestų. Jis įsikūręs šalies vakaruose. Čia gyvena apie 144 tūkst. žmonių. Miesto pavadinimo vertimas reiškia ,,druskos kalną”, nes ten anksčiau kasta druska, leidusi vystytis visam regionui. Zalcacho upės, tekančios per miestą, pavadinimas taip pat susijęs su druska.

Dabartinis Zalcburgo miestas pastatytas ant buvusio romėnų miesto, garsėja savo pastatais, statytais uolų viduje, yra trys universitetais, iš kurių vienas buvo pirmasis Europoje. Mieste net 21 bažnyčia. Pradėdami ekskursiją užlipome ant kalno, nuo kurio atsiveria kvapą gniaužianti miesto panorama su bažnyčių bokštais, tiltais ir iki horizonto besistęsiančiu miestu. Dauguma Zalcburgo pastatų yra labai gerai išlikę, nes senamiestis per karą nebuvo sugriautas, tad galėjome viską pamatyti beveik taip, kaip tai atrodė prieš šimtus metų. Vaikščiodami pamatėme buvusius miesto vartus – muitinę, kuri seniau kontroliuodavo prekes ir žmones, atvykstančius į miestą. Apžiūrėjome Šv. Marko bažnyčią, XVI a. pab. moterų vienuolyną, Va. romėnų kareivines, miesto rotušę bei katedrą. Iš tolo matėme vadinamą ,,aukštąjį Zalcburgą”. Beje, miestas jau pasipuošęs Kalėdoms. Dieną šįkart buvo puiki, todėl grožėjomės kalėdine muge, valgėme garsiojo austriško pyrago Štrudelio.

Miestą labiausiai išgarsino ten gimęs ir gyvenęs kompozitorius, smuikininkas bei pianistas Volfgangas Amadėjus Mocartas. Matėme ir įžymųjį jo namą, kuris visada lankomas turistų. Mocartas šiais laikais laikomas Zalcburgo simboliu.

Šį rašinių apie mūsų savaitės kelionę ciklą norime baigti palinkėjimu, kad visi pasinaudotų bent menkiausia galimybe tobulėti ir keistis. Mokykitės kalbų. Pasaulis toks gražus… Pažinkite jį.

Emilija Račkauskaitė, jaunesnioji projekto MEPA ambasadorė, nuotraukos vyriausios projekto ambasadorės Daivos Matijošienės